ВАЖЛИВО

Гірськолижний спорт є екстремальним видом відпочинку, тому обравши його Ви автоматично несете відповідальність за себе чи за своїх дітей.
10 правил FIS

У всьому світі основоположними правилами безпеки на гірськолижних схилах прийнято вважати 10 правил FIS, які покликані запобігти виникненню нещасних випадків.

Правила FIS застосовуються до всіх гірськолижників і сноубордистів. Їх необхідно знати, поважати і неухильно дотримуватися, тому що при виникненні нещасного випадку їх недотримання може розглядатися як порушення цивільного і кримінального законодавства. У країнах з розвиненим правоохоронним законодавством потерпілий може подати в суд і вимагати відшкодування заподіяної шкоди (наприклад, у країнах Євросоюзу, США і т. д.).

ПравилоКоментар
1.Уважно ставитися до оточуючих

Кожен гірськолижник і сноубордист повинен кататися і вести себе так, щоб не наражати на небезпеку оточуючих і не наносити їм шкоду.

Кожен відповідальний не тільки за свою поведінку, але і за несправність свого спорядження. Це також відноситься до використання новинок — недавно розробленого спорядження.
2.Контролювати швидкість і напрямок руху

Кожен гірськолижник і сноубордист повинен кататися у відповідності зі своїми фізичними і технічними можливостями, враховуючи крутизну і підготовленість схилу, погодні умови, кількість людей на схилі.

Зіткнення часто трапляються через те, що:

• гірськолижник/сноубордист їде дуже швидко, не звертаючи уваги на оточуючих або не помічаючи їх;

• гірськолижник не враховує різницю своєї траєкторії з траєкторією руху сноубордиста і навпаки.

При необхідності гірськолижник/сноубордист повинен бути здатний швидко зупинитися, змінити траєкторію руху або радіус повороту. Необхідно сповільнювати швидкість руху в місцях великого скупчення людей, у місцях з обмеженою видимістю, на кордоні крутого схилу, у нижній частині траси і при під’їзді до витягу.

3.Правильно вибирати траєкторію руху

Кожен гірськолижник і сноубордист, що знаходиться вище по схилу, повинен вибрати таку траєкторію руху, яка не перешкодить руху іншого гірськолижника або сноубордиста, що знаходиться нижче по схилу.

У разі зіткнення відповідальність несе той, хто перебуває вище по схилу, і потерпілий, що знаходився нижче по схилу, може подати до суду. Потрібно дотримуватися безпечної дистанції, щоб при необхідності було місце для вимушеного маневру, а також, щоб той, хто їде попереду міг вільно виконувати всі свої рухи.
4.Правильно здійснювати обгін.

На трасі можна обганяти інших гірськолижників/сноубордистів з будь-якої сторони за умови дотримання безпечної дистанції, достатньої для збереження простору, що дозволяє обганяється вчиняти будь-які дії.

Гірськолижник або сноубордист, що обганяє іншого, повністю відповідальний за те, що виконуваний ним маневр не створить ніяких складнощів для інших. Ця відповідальність зберігається за ним до тих пір, поки обгін не буде зроблений. Це правило поширюється і на випадок обгону (об’їзду) нерухомо стоячого гірськолижника/сноубордиста.
5.Уважно виїжджати на трасу, починати рух або перетинати схил

Кожен гірськолижник і сноубордист перед виїздом на трасу, початком руху після зупинки або в траверсі поперек схилу повинен попередньо подивитися уздовж траси вгору і вниз, щоб своїм маневром не створити небезпечну ситуацію для себе і оточуючих.

Найбільш небезпечні ситуації:

• виїзд з однієї траси на іншу;

• початок руху після зупинки посередині схилу або в місцях скупчення великої кількості людей;

• початок руху на крутих ділянках, оскільки у їдучих зверху лижників/сноубордистів з-за великої швидкості можуть виникнути проблеми з вимушеним маневром або зупинкою;

• якщо гірськолижник/сноубордист різко змінює ритм руху, радіус поворотів або починає траверсувати.

6.По можливості зупинятися у безпечних місцях

Кожен гірськолижник і сноубордист повинен уникати зупинок без необхідності в погано проглядаємих місцях, перегинах і вузьких ділянках схилу. У випадку падіння необхідно якомога швидше покинути небезпечну ділянку.

Рекомендується зупинятися на краю траси і стояти обличчям до неї (особливо це стосується нешироких трас). На дуже широких трасах зупинка посеред схилу можлива, але при цьому ризик виникнення небезпечної ситуації буде набагато вище, ніж при зупинці на краю траси. При зупинці групи всі її члени повинні стояти якомога ближче один до одного, не розтягуватися по схилу. Не рекомендується зупинятися під перегинами, за поворотами, особливо на крутих ділянках, стояти або сидіти у вузьких місцях схилу.
7.Підніматися і спускатися вздовж схилу в безпечних місцях

Гірськолижник або сноубордист повинен підніматися вгору по схилу або спускатися пішки вниз тільки по краю траси.

При русі пішки по центру схилу гірськолижник/сноубордист заважає іншим при спуску вниз і тим самим може створити небезпечну ситуацію. Сліди від ніг ушкоджують схил і також можуть створити небезпеку для інших. У туман переміщення вздовж схилу пішки небажано
8.Звертати увагу на знаки/розмітку і неухильно їх дотримуватися

Кожен гірськолижник і сноубордист повинен звертати увагу на знаки і розмітку, дотримуватися правил катання на схилі, написані на інформаційних щитах, плакатах, стрілках, не заходити на небезпечні ділянки, помічені маркувальними прапорцями і вказівниками.

Необхідно розуміти, що попереджуючі знаки поставлені в інтересах самих райдерів.

На трасі можуть стояти знаки, що вказують на рівень її складності*, напрям, закриття траси та/або попереджають про небезпеку.

Забороняється перебувати на схилах і трасах, закритих огородженнями, знаками лавинної небезпеки та заборонними знаками.

 

9.Надати допомогу

При нещасних випадках кожен гірськолижник і сноубордист зобов’язаний надати допомогу потерпілому.

Не можна проїжджати повз нерухомо лежачу на схилі людину! Якщо райдер виявився свідком невдалого падіння, в результаті якого рухи постраждалого явно утруднені, він повинен обов’язково поцікавитися його самопочуттям. При нещасному випадку необхідно надати допомогу:

• викликати рятувальників;

• для попередження інших райдерів, позначити місце події за допомогою лиж/сноуборду;

10.Мати при собі посвідчення особи і пред’являти його на першу вимогу

Кожен гірськолижник і сноубордист, що став свідком або учасником нещасного випадку, незалежно від того, несе він яку-небудь відповідальність чи ні, повинен надати особисті дані (ПІБ, контактний телефон).

Нещасні випадки, які виникли на схилі, можуть розглядатися як страхові випадки, а також підпадати під цивільну або кримінальну відповідальність і розглядатися в суді (особливо актуально в країнах із сильним правоохоронним законодавством: країни ЄС, США і т. п.). Тому тут дуже важлива наявність свідків, які можуть допомогти при складанні докладного і правильного звіту про інцидент. Звіт служби порятунку і поліції, також як і фотографії, серйозно допомагають у визначенні міри цивільної та кримінальної відповідальності винного. Тому кожен, як відповідальна людина, повинен розуміти важливість надання письмових свідчень.

* Рівень складності траси позначається кольором.

Виділяють 4 рівні:

Зелена — проста траса для початківців, крутизна схилу 3-7 градусів;

Синя — легка траса, крутизна схилу 7-10 градусів;

Червона — траса середньої складності, крутизна 10-15 градусів;

Чорна — складна траса, крутизна 15-30 градусів.

Без имени-1-min